Інформація
я маю право

Цілодобовий прийом звернень
Цілодобовий прийом звернень:
15-80
+380 (096) 447-22-00
+380 (619) 44-80-15
Стрічка наших новини на вашому сайтіRSS 2.0 Cтрічка новин

Мелітопольська міська рада
Адреса:

72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5

Телефон: +38 (0619) 44-01-62
Факс: +38 (0619) 42-00-66
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script

Виконавчий комітет
Мелітопольської міської ради
Адреса: 72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5
Телефон: +38 (0619) 42-13-58
Факс: +38 (06192) 6-34-70
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script
хід виконання Комплексної міської програми “Сприяння розвитку бізнесу в м. Мелітополі

 Аналітична довідка про хід виконання Комплексної міської програми “Сприяння розвитку бізнесу в м. Мелітополі Запорізької області на 2017-2018 роки” у ІІ кварталі 2017 року.

 
Протягом ІІ кварталу поточного року структурними підрозділами виконавчого комітету Мелітопольської міської ради, установами та організаціями – учасниками Комплексної програми забезпечено виконання заходів Комплексної програми згідно з пріоритетними завданнями.

За даними відділу реєстрації виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, станом на 01.07.2017 у м. Мелітополі зареєстровано всього - 10781 суб’єкт підприємницької діяльності, з них юридичних осіб – 2576 , фізичних осіб-підприємців – 8205.

Важливу роль відіграє мале підприємництво в наповненні міського бюджету. Так, доля надходжень від суб'єктів малого підприємництва до місцевого бюджету за ІІ квартал поточного року склала 36,5% в загальному обсязі надходжень. Минулого року цей показник складав 38,5%.

З метою впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності:

організовані та проведені семінари–практикуми для суб’єктів підприємницької діяльності з питань застосування положень Податкового кодексу України та положень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”.

Так, спеціалістами Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області протягом ІІ кварталу поточного року було проведено 1 семінар-практикум для 160 суб'єктів підприємницької діяльності з питань застосування положень ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Під час семінарів присутнім роз'яснювались зміни до законодавства, надавались консультації щодо порядку подання звітності по застрахованим особам, обговорювались питання необхідності легалізації трудових відносин, виконання законодавства в частині нарахування заробітної плати найманим працівникам не нижче встановленого мінімального рівня (3200,0 грн.). Сім семінарів на тему: “Порядок набуття страхового стажу, вплив "тіньової" зайнятості на подальше нарахування пенсійних виплат, добровільна участь в системі страхування”. Були присутні 52 слухача.

Фахівцями Мелітопольської об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (далі – Мелітопольська ОДПІ) з метою інформаційної підтримки суб’єктів господарювання міста у ІІ кварталі 2017 року організовано та проведено 11 семінарів, з них: 3 загальних, 2 тематичних, 6 практикумів, кількість учасників - 208 осіб.

Основні теми та питання зазначених заходів: Останні зміни податкового законодавства. Податок па додану вартість. Зміни до порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій. Справляння рентної плати. Нарахування та сплата земельного податку та орендної плати. Ставки рентної плати: за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин; за спеціальне використання води; за спеціальне використання лісових ресурсів. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Єдиний соціальний внесок. Застосування РРО у 2017 році. Право платників на податкову знижку. Справляння податку на доходи фізичних осіб. Легалізація доходів, оформлення трудових відносин з найманими працівниками, недопущення виплати заробітної плати у «конвертах». Деклараційна кампанія - 2017.Переваги подання звітності в електронному вигляді. Електронні сервіси ДФС України. Антикорупційний сервіс «Пульс» та інші.

На виконання вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” впровадження державної регуляторної політики у м. Мелітополі здійснюється згідно з планами діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2017 рік, які затверджені рішенням 26 сесії Мелітопольської міської ради Запорізької області VII скликання від 15.12.2016 №3, рішенням виконавчого комітету Мелітопольської міської ради від 08.12.2016 № 247 та розпорядженням міського голови від 12.12.2016 №812-р. Плани діяльності з підготовки проектів регуляторних оприлюднені на офіційному веб-сайті Мелітопольської міської ради та її виконавчого комітету (http://mlt.gov.ua) у розділі «Регуляторна політика» та в газеті «Новий День».

За IІ квартал 2017 року було розроблено та прийнято 4 проекти регуляторних актів, а саме: “Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості та території м. Мелітополя на 2018 рік”; “Про встановлення єдиного податку на території м. Мелітополя на 2018 рік”; “Про встановлення туристичного збору на території м. Мелітополя на 2018 рік”; “Про встановлення транспортного податку на території м. Мелітополя на 2018 рік”. З метою отримання зауважень та пропозицій проекти регуляторних актів були розміщені на офіційному сайті Мелітопольської міської ради у розділі “Регуляторна політика”.

З метою удосконалення системи надання адміністративних послуг проводиться постійний аналіз та збільшення кількості адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг м. Мелітополя (далі- Центр). На даний час кількість адміністративних послуг, які надаються через Центр складає 109 послуг. Кількість адміністративних послуг у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року зросла на 40 відсотків. Тенденція до збільшення кількості адміністративних послуг через Центр буде і надалі продовжуватися.

Суб’єктам звернення адміністратори Центру надають детальну інформацію та допомогу в отриманні адміністративних послуг, а також в оформленні документів, необхідних для отримання послуги, повноти їх змісту та відповідності чинному законодавству України.

Проводиться моніторинг якості надання адміністративних послуг за допомогою відгуків суб’єктів звернень. У відсотковому співвідношенні зі 100 відсотків відвідувачів Центру тільки 1 відсоток невдоволених. Ця невдоволеність виражається не в якості обслуговування суб’єктів звернення адміністраторами, а в тому, що органи соціального захисту декілька раз протягом року зобов’язують пільгові категорії населення отримувати адміністративні послуги, які необхідні для підтвердження їх належності до цих категорій.

Для інформування суб’єктів звернення інформація викладається на веб-сайті Центру - www.cnap.mlt.gov.ua. Для зручності суб’єктів звернення, у тому числі СПД, через сайт Центру є можливість перевірки стану виконання заяв для отримання адміністративних послуг.

Планується найближчим часом запровадження «найпростіших» адміністративних послуг в електронному вигляді.

З метою інвестиційної підтримки підприємництва на інвестиційному порталі http://invest-melitopol.gov.ua створено розділ основного меню «Підприємцям», де розміщено тематичні розділи «Пропозиції інвесторів», «Пропозиції міста», «Інформація», «Контакти посольств».

У розділі «Контакти посольств» розміщено контактні дані посольств 67 країн світу. Інформація щодо іноземних кампаній, які шукають партнерів в Україні, постійно розміщується у розділі “Пошук партнерів” / “Пропозиції інвесторів” українською мовою. Зокрема, у ІІ кварталі 2017 року розміщено пропозиції від компаниї «AlcoLux»SRL (Молдова); НПЗ (Гана, Афріка), продаж акцій нафтопереробного комплексу; компанії «METKOV»(Україна), меблі та конструкції з нержавіючої сталі; «Аврора» (Черногорія), продаж діючого торговельного бізнесу (бутік жіночого одягу); СТК ПП «Престо-капітал» (Україна), продаж діючого свіинокомплексу (1600 голів); Бренду «MAFIA» (Україна), франшиза ресторанів японскьої та італійської кухні; Білоруської ТПП, закупівля певної групи товарів, постачальниками яких можуть бути і українські виробники для ринку Республіки Білорусь;«AZ SERVIS» - авторизованого дилеру концерну Volkswagen (Volkswagen, SEAT, Audi, Skoda)(Чехія); Компанії «Казина Жер LTD», створення спільних підприємств на території Казахстану, придбання технологій та відповідних виробничих потужностей, інвестування в існуючі підприємства України.

Для залучення місцевих товаровиробників до участі у торгах (тендерах) по закупівлі товарів, робіт (послуг) за державні кошти:

протягом ІІ кварталу 2017 року бюджетними закладами та установами міста проведено 24 процедури закупівель у тому числі 21 за процедурою “відкриті” торги. У процедурах закупівель взяли участь 24 суб'єкти господарювання, залучено до співпраці та укладено 24 угоди.

Закуповувались комунальні послуги, продукти харчування, паливо, послуги їдалень, медичне устаткування, медикаменти.

Загальна сума коштів за укладеними договорами становить 116983,2 тис.грн.

Місцеві виробники: ПП “Молокозавод - ОЛКОМ” та ТОВ “Мелітопольський хлібокомбінат”, ТОВ “Українська торгова компанія”, ПАТ “Мелітопольський м’ясокомбінат”, ТОВ “Українська промислова-логістична група “ЗИСК” стали переможцями процедур закупівель в управлінні освіти Мелітопольської міської ради Запорізької області.

Залучення суб’єктів підприємницької діяльності - місцевих товаровиробників до участі в торгах (тендерах) по закупівлі товарів, робіт (послуг) за державні кошти проводиться шляхом розміщення інформації про річні плани закупівель бюджетних закладів та установ м. Мелітополя на офіційному веб порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі - системі електронних державних закупівель ProZorro.

З метою здійснення ресурсного та інформаційного забезпечення малого підприємництва:

затверджено перелік вільних об'єктів майна комунальної власності, які можливо передати в оренду у 2017 році. Цей перелік розміщено на офіційному сайті Мелітопольської міської ради (www.mlt.gov.ua). Протягом ІІ кварталу поточного року суб’єктам господарювання передано в оренду 3 об’єкти комунальної власності загальною площею приміщень 395,3 кв.м, у власність об'єкти комунальної власності не передавалися. У звітному періоді пільги по орендних ставках для суб'єктів господарювання не встановлювалися.

Задля проведення моніторингу ефективності використання приміщень, земельних ділянок та обладнання, наданого підприємцям в оренду, постійно проводиться активна робота по виявленню осіб, які мають поточну заборгованість по орендній платі за землю та приміщення (об'єкти), а також здійснюється контроль за своєчасним продовженням і реєстрацією нових договорів оренди.

Управлінням з розвитку підприємництва, промисловості та захисту прав споживачів виконавчого комітету Мелітопольської міської ради (далі - Управління підприємництва) складено перелік тем семінарів, пріоритетність яких визначає бізнес.

Протягом ІІ кварталу проведено 10 семінарів:

- 04.05.2017 -Новини податкового законодавства. Актуальні питання. Звітність за I квартал;

- 13.06.2017- Семінар-тренінг з бізнес-консультантом Рублевським (Підвищення прибутковості підприємств);

- 21.06.2017- РРО і касові операції;

протягом ІІ кварталу проведено 9 семінарів з питань захисту прав споживачів для осіб, які знаходяться на обліку у Центрі зайнятості (84 осіб). Всього 12 семінарів, кількість учасників- 238.

З початку року проведено 21 семінар, учасників - 587, з них жінок- 508.

Мелітопольське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі - Управління ПФУ) забезпечило щоденне функціонування двох “гарячих” ліній, одна з яких виділена окремо для висвітлення питань необхідності легалізації трудових відносин, фактів недотримання роботодавцями норм законодавства щодо соціального захисту працівників, у тому числі для осіб, які працюють на спрощеній системі оподаткування, по якій надаються відповіді на запитання та необхідні роз’яснення. Протягом звітного періоду надано роз’яснення 57 підприємцям.

Щомісяця в Управлінні ПФУ проводяться “прямі” телефонні лінії з різних питань діяльності управління. Протягом ІІ кварталу 2017 року їх було проведено 27, звернулось 56 громадян.

За звітний період проведено 17 зустрічей в трудових колективах міста, охоплено 418 працівників. Посадові особи Управління ПФУ провели або взяли участь у роботі 3 "круглих столів", за участю 55 осіб.

Управлінням ПФУ налагоджено ділові відносини з редакціями всіх місцевих засобів масової інформації, газет, телебачення та радіомовлення, які надають активну інформаційну підтримку впровадженню пенсійної реформи, інформованості громадян міста з різних питань діяльності управління.

Протягом ІІ кварталу 2017 року у засобах масової інформації оприлюднено 50 матеріалів, з них 17 – у пресі, 15 – на радіо, 18 – на телебаченні, з цих матеріалів 8 стосувались питань необхідності надбання “легального” страхового стажу, стану наповнення бюджету Пенсійного фонду, змін у Пенсійному законодавстві для платників єдиного соціального внеску.

На веб-сайті Управління ПФУ постійно оновлюється інформація щодо стану фінансування пенсійних виплат в місті, необхідності набуття легального стажу, порядку надання звітності та сплати страхових внесків, новин в законодавстві, в організації роботи управління. Крім того, управління співпрацює з установами, організаціями, місцевими ЗМІ, які мають веб-сайти, де розміщується актуальна для мешканців міста інформація. Протягом звітного періоду на таких електронних ресурсах було розміщено 100 інформаційних повідомлень.

З листопада 2016 року оновлено веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, за допомогою якого кожний працюючий має можливість перевірити інформацію з особистого рахунку в системі персоніфікованого обліку.

З метою забезпечення більшої доступності до отримання послуг у сфері пенсійного забезпечення в Управлінні ПФУ проводиться online-консультування громадян з використанням програми "Skype" та Facebook.

Мелітопольським Управлінням ПФУ налагоджено роботу з молоддю. Протягом звітного періоду проведено два “Дні відкритих дверей” для 41 студента та 3 зустрічі з 65учнями місцевих шкіл.

Фахівцями Мелітопольської об’єднаної державної податкової інспекції 
ГУ ДФС у Запорізькій області (далі – Мелітопольська ОДПІ) для суб’єктів господарювання у
IІ кварталі 2017 року проведено 1 конференцію, в якій взяло участь 30 учасників. У форматі “круглого столу” проведено 2 засідання, в яких взяло участь 22 особи. Також проведено 22 зустрічі з громадськістю за участю 163 осіб. Протягом квітня - червня поточного року відбулося 2 сеанси телефонного зв'язку в режимі «гаряча лінія».

З метою надання роз’яснень податкового, митного законодавства та єдиного внеску протягом звітного періоду в ЗМІ розміщено 189 матеріалів (у друкованих ЗМІ, на радіо, на телебаченні, у мережі Інтернет).

Щодня в Мелітопольській ОДПІ працює Центр обслуговування платників.

З метою інформування суб’єктів господарювання в Мелітопольській ОДПІ розміщено 12 інформаційних стендів. Для ознайомлення більш широкого кола

громадян зі змінами податкового, митного законодавства та законодавства щодо єдиного соціального внеску проводяться виїзні зустрічі у трудових колективах та з громадськими організаціями. Протягом ІІ кварталу поточного року виготовлено 5 видів друкованої продукції з питань податкового, митного законодавства та єдиного внеску, з них: 2 види пам’яток та 3 види листівок. Загальний наклад - 350 примірників.

Мелітопольська ОДПІ постійно проводить семінари та засідання «круглого столу» для суб’єктів підприємницької діяльності з питань застосування податкового та митного законодавства, а також законодавства щодо єдиного соціального внеску. На семінарах, координаційних радах, на засіданнях робочих груп розглядаються найбільш актуальні питання податкового законодавства.

Систематично проводиться роз’яснювальна робота з суб’єктами підприємницької діяльності щодо легалізації «тіньової» зайнятості та заробітної плати.

З метою підвищення конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в місті Мелітополі, покращення ділового клімату, підтримки місцевих товаровиробників у місті Мелітополі щосуботи проводяться ярмарки з продажу продукції місцевих товаровиробників та сільгосппродукції, в яких беруть участь сільськогосподарські підприємства Мелітопольського, Якимівського, Приазовського, Михайлівського та Веселівського районів, підприємства оптової торгівлі та переробної промисловості міста.

Протягом звітного періоду організовано роботу 41 ярмарку (сільськогосподарські, ярмарки пасхальних кулічів та інші, організовано торгівлю під час проведення фестивалю “ЧерешнЁво”).

Графік проведення ярмарків розміщується на офіційному веб-порталі Мелітопольської міської ради (www.mlt.gov.ua) До участі в ярмарках залучено підприємства-товаровиробники, суб’єкти підприємницької діяльності, пасічники, фізичних особи-виробники сільськогосподарської продукції (овочі, молоко, м’ясо) прилеглих до м. Мелітополя районів

У місті широко розвинена мережа торгових підприємств, об'єктів ресторанного господарства та сфери послуг. Станом на 01.07.2017 в місті налічується 1036 об'єктів роздрібної торгівлі (у тому числі торговельні центри, супермаркети, магазини, відділи, аптеки, АЗС та АГЗП); 324 кіоски; 128 об'єктів оптової торгівлі; 148 підприємств ресторанного господарства (ресторани, кафе, бари, кафетерії, кулінарії, їдальні, шкільні їдальні та їдальні у ВУЗах, буфети тощо); 16 змішаних та продовольчих ринків і торговельних майданчиків, з них 2 оптово-роздрібних; 345 об'єктів послуг, в тому числі: близько 70 перукарень, 15 автостоянок, 19 станцій технічного обслуговування, 10 готелів, стоматологічні кабінети, салони краси та масажні центри, лазні та сауни, швейні майстерні, ательє та інші об'єкти).

Крім того, в місті функціонує широко розвинута фірмова торговельна мережа підприємств - товаровиробників, в якій продукція реалізується за цінами виробника. З них у різних районах міста:

ТОВ “Лідер”- 20 об’єктів, ТОВ КФ “Фантазія”- 5, ТОВ “Агро-Сервіс”- 15, ПАТ “Мелітопольський м’ясокомбінат”- 21, ТОВ “Мелітопольський хлібокомбінат”- 35, ФО-П Костриба (ТМ “Дельфин”) - 4 павільйони і 6 місць з реалізації пастеризованого молока із спеціалізованих ємностей у різних районах міста, ТОВ “Мелітопольська черешня” - 9 місць реалізації фруктів, ПП “Молокозавод - ОЛКОМ” - 2 місця з реалізації пастеризованого молока із спеціалізованих ємностей.

Протягом другого кварталу 2017 року на базі Мелітопольського міського центру зайнятості були проведені наступні заходи:

- « Ярмарок вакансій»

Проведено 7 ярмарок та міні - ярмарок вакансій, в яких взяли участь 71 особа та були запрошені представники підприємств: ТОВ «ЮТАС»,

ТОВ «Руслан-комплект», ТОВ «Гідросила-Тетіс», ПАТ «Гідросила-МЗТГ», ТД «МАПК», ТДВ «Мелітопольмеблі», ПП «Молокозавод – Олком», Мелітопольський об’єднаний міський військкомат, які презентували актуальні вакансії на своїх підприємствах.

- Семінар «Як розпочати свій бізнес»

Проведено 4 семінари, на які запрошуються безробітні, які перебувають на обліку та виявили бажання зайнятися підприємницькою діяльністю. На семінарі розкриваються теми “Як розпочати власний бізнес”, “Що таке бізнес-ідея”, плюси та ризики підприємництва , підготовка бізнес-плану, огляд відеосюжета щодо бізнес-ідей.

З метою сприяння підприємницьким ініціативам безробітних робота служби зайнятості у частині залучення безробітних до відкриття власної справи триває. У співпраці з викладачами кращих вищих навчальних закладів Украіїни створено та розміщено на онлайн – платформі проекту «Prometheus» цикли масових відкритих онлайн-курсів. Всім охочим надається безкоштовний онлайн – доступ до найкращих навчальних курсів університетського рівня. Одним із циклів курсів є «Підприємництво», що дає змогу дізнатися про те, як створити власний бізнес в Україні.

Два безробітних (з числа учасників АТО) отримали одноразову допомогу для започаткування підприємництва, загальна сума допомоги складає 56,2 тис. грн. Сфери здійснення діяльності: торговельна, створення мікроферми по вирощуванню свиней.

Компенсовано 1 роботодавцю витрати єдиного внеску, загальною сумою 95 тис. грн. Створено 8 робочих місць ( з початку року -55).

З метою підтримання конкурентоспроможності на ринку праці особам старше 45 років протягом звітного періоду надано 1 ваучер.

Основними проблемами, на думку суб’єктів господарювання, що заважають розвитку підприємництва, є відсутність чітко сформульованої через систему правових актів державної політики у сфері підтримки малого підприємництва, відсутність чіткої економічної політики уряду, відсутність реальних та дієвих механізмів фінансово-кредитної підтримки, невпевненість підприємців у стабільності умов ведення бізнесу, діяльність “тіньових” підприємств та інше.

< Пред.   След. >

                                                   Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.

Мелітопольська міська рада © 2005-2021