Основними завданнями служби у справах дітей є: - забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; - розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей; - координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності; - забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї; - здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності; - ведення державної статистики щодо дітей; - ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок); - надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень; - улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню; - підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; - визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень. Крім того, на виконання делегованих повноважень служба у справах дітей проводить роботу щодо: - надання дозволу органу опіки та піклування батькам на вчинення правочинів, які стосуються майнових прав дітей; - вирішення питання про визначення або зміну прізвища дитині за відсутності взаємної згоди батьків; - вирішення спорів між батьками щодо визначення місця проживання дитини; - вирішення спорів щодо участі одного з батьків у вихованні дитини; - реєстрації народження підкинутої чи знайденої дитини. Служба у справах дітей за місцем знаходження майна надає консультації громадянам з питань підготовки необхідних документів щодо відчуження майна дитини. Для відчуження майна дитини батьки, опікуни або піклувальники подають службі такі документи: заяву кожного з батьків (опікунів, піклувальників); копію паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, паспортного документа іноземця; копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (у разі наявності); документ, що підтверджує право власності дитини на відчужуване майно; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, виданий відповідно до законодавства; копію свідоцтва про народження дитини; довідку з місця проживання про склад сім'ї та реєстрацію; копію рішення про встановлення опіки над дитиною (для опікунів, піклувальників); копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу між батьками дитини (у разінаявності).
У разі виїзду сім'ї на постійне місце проживання за кордон до зазначених документів додається довідка управління (відділу) у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичнихосіб за місцем реєстрації сім'ї. Для розв'язання спору, що виник між батьками, щодо визначення (зміни) імені, прізвища, по батькові дитини, один з батьків подає службі у справах дітей за місцем проживання дитини: - заяву; - копію паспорта; - довідку з місця реєстрації (проживання); - копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності); - копію свідоцтва про народження дитини (у разі наявності). Для розв'язання спору, що виник між батьками щодо визначення місця проживання дитини, один з батьків подає службі у справах дітей за місцем проживання дитини: - заяву; - копію паспорта; - довідку з місця реєстрації (проживання); - копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності); - копію свідоцтва про народження дитини; - довідку з місця навчання, виховання дитини; - довідку про сплату аліментів (у разі наявності). У разі виникнення спору між батьками щодо участі у вихованні дитини один з батьків, що проживає окремо від дитини, подає службі у справах дітей за місцем проживання дитини: - заяву; - копію паспорта; - довідку з місця реєстрації (проживання); - копію свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності); - копію свідоцтва про народження дитини. Служба у справах дітей забезпечує першочергове влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до сімейних форм виховання (усиновлення, опіка (піклування), прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу). |