Інформація
я маю право

Цілодобовий прийом звернень
Цілодобовий прийом звернень:
15-80
+380 (096) 447-22-00
+380 (619) 44-80-15
Стрічка наших новини на вашому сайтіRSS 2.0 Cтрічка новин

Мелітопольська міська рада
Адреса:

72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5

Телефон: +38 (0619) 44-01-62
Факс: +38 (0619) 42-00-66
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script

Виконавчий комітет
Мелітопольської міської ради
Адреса: 72312, Запорізька обл.
м. Мелітополь, вул. М.Грушевського, 5
Телефон: +38 (0619) 42-13-58
Факс: +38 (06192) 6-34-70
E-mail: Этот адрес e-mail защищен от спам-ботов. Чтобы увидеть его, у Вас должен быть включен Java-Script
Відбулося засідання виконкому
Серед планових питань на засіданні виконавчого комітету начальник відділу у справах сім’ї та молоді Ірина Донець доповіла про виконання міської цільової програми «Оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, влітку 2009 року».

Цілеспрямований та комплексний підхід до організації відпочинку та оздоровлення дітей позитивно сприяє збереженню і зміцненню їх здоров’я, відновленню життєвих сил, профілактиці захворювань та різносторонньому розвитку.

Потреба в удосконаленні механізмів надання дітям відповідних послуг стала підставою для розроблення та прийняття Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375, який набрав чинності з 01.01.2009. 

Вперше на рівні закону були визначені та розширені категорії дітей, які раніше мали назву пільгових, соціально незахищених категорій, а тепер отримали право на пільгове оздоровлення як діти, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.

З метою посилення уваги до організації та забезпечення доступності повноцінного відпочинку й оздоровлення для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, відділом у справах сім’ї та молоді було оновлено банк даних таких дітей з урахуванням вимог Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 №375 та змін до нього, які були затверджені у вигляді Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 21.05.2009 № 1401.

З метою удосконалення організації відпочинку та оздоровлення дітей міста Мелітополя, забезпечення їх змістовної зайнятості при координаційній раді з питань сім’ї, жінок, охорони материнства і дитинства була утворена робоча група з питань організації оздоровлення та відпочинку дітей і підлітків м. Мелітополя влітку 2009 року (засідання координаційної ради від 22.04.2009). 

Керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання законів України «Про охорону дитинства», «Про оздоровлення та відпочинок дітей», та з метою створення сприятливих умов для збільшення кількості дітей міста, охоплених оздоровленням, посилення уваги до організації та забезпечення доступності повноцінного відпочинку й оздоровлення для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, відділом у справах сім’ї та молоді виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області була розроблена міська цільова програма «Оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, влітку 2009 року». 

Програма була затверджена рішенням 32 сесії Мелітопольської міської ради V скликання від 23.01.2009 № 2/6. 

Загальний обсяг асигнувань за програмою був передбачений у сумі 200,0 тис.грн. за трьома напрямками використання коштів, а саме:
- на суму 180,0 тис. грн. передбачалося здійснити закупівлю послуг на оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки; 
- на суму 14,0 тис.грн. було заплановано надати організаційну підтримку сімейного відпочинку дітей з багатодітних сімей разом з батьками;
- на суму 6,0 тис.грн. планувалося забезпечити перевезення груп дітей до заміських таборів і в зворотному напрямку за путівками, виділеними за рахунок коштів державного та обласного бюджетів.
Фактично на реалізацію зазначеної програми з місцевого бюджету були виділені асигнування у сумі всього 100,0 тис.грн.

Скорочення на 100,0 тис.грн. відбулося за рахунок зменшення витрат щодо оплати повної вартості путівок для дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, та на оплату перевезення дітей пільгових категорій на оздоровлення за путівками, виділеними за рахунок коштів бюджетів вищого рівня.

Враховуючи позитивний приклад спільного відпочинку дітей з разом з батьками у минулі роки та можливість залучення більшої кількості сімей до відпочинку такого виду, стаття витрат на організаційну підтримку сімейного відпочинку багатодітних родин залишилася незмінною.

На жаль, тенденція фінансування програми у порівнянні з минулими роками не набула сталого збільшення: 
у 2007 році виділення коштів склало 60,7% від початково затверджених асигнувань;
у 2008 рік – 96,7% від початково затверджених асигнувань;
у 2009 році – тільки 50%.

На засіданні робочої групи з питань організації оздоровлення та відпочинку дітей і підлітків м. Мелітополя влітку 2009 року були визначені заміські оздоровчі центри, послуги яких планувалося закупити за рахунок коштів міського бюджету на суму 85,0 тис.грн., та було прийняте рішення розподілити кошти порівну між визначеними заміськими оздоровчими закладами відповідно до обсягу виділених асигнувань з урахуванням вартості однієї путівки.

Враховуючи пропозиції та відгуки батьків щодо організації оздоровлення в минулі роки, було вирішено направити дітей міста Мелітополя, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, на оздоровлення до ДОЛ «Сонячний» ТОВ «Дитячий центр туризму, оздоровлення та творчості «Зоряний» (сел. Богатир Якимівського району) та до ДОЦ «Северянин» ТОВ «Еліна плюс» (смт Кирилівка Якимівського району).

Таким чином, відділом у справах сім’ї та молоді виконкому за програмою «Оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, влітку 2009 року» було забезпечено:
- надання фінансової підтримки для організації сімейного відпочинку 100 дітей з багатодітних сімей разом з батьками на базі оздоровчого табору «Юність» (сел. Богатир Якимівського району) на суму 14,0 тис. грн. За власне проживання та харчування батьки розраховувалися самі;
- направлення 23 дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, на оздоровлення до ДОТ «Сонячний» (сел. Богатир Якимівського району) на зміну з 22.06.2009 по 12.07.2009. З них: 9 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 2 дитини-інваліда, 11 дітей з багатодітних сімей, 1 рідна дитина батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу № 2 (має статус дитини, постраждалої від аварії на ЧАЕС). Путівки були придбані на суму 42,504 тис.грн.; 
- направлення 19 дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, на оздоровлення до ДОЦ «Северянин» (смт Кирилівка Якимівського району) на зміну з 31.07.2009 по 20.08.2009. З них: 2 дитини-сироти, 9 дітей, позбавлених батьківського піклування (у тому числі 4 вихованців ДБСТ № 1), 3 дитини-інваліда, 4 дітей з багатодітних сімей, 1 дитина загиблого військовослужбовця. Путівки були придбані на суму 42,4935 тис.грн.; 
- забезпечення перевезення дітей на оздоровлення та у зворотному напрямку за путівками, виділеними за рахунок коштів обласного бюджету, для 67 дітей пільгових категорій до ДОЗ «Гвоздика» (смт Кирилівка Якимівського району) на зміну з 01.06.2009 по 21.06.2009 на загальну суму 1,0 тис. грн. 

Перевезення ще 12 дітей на оздоровлення за путівками, виділеними за рахунок коштів обласного бюджету на інші зміни, за браком коштів було забезпечено вже за рахунок залученої спонсорської допомоги.

З метою безпечного перевезення дітей до оздоровчих таборів належним чином була організована співпраця з відділом ДАІ з обслуговування адміністративної території м. Мелітополя, Мелітопольського району та автотехнічної інспекції УДАІ УМВС України в Запорізькій області. Кожна поїздка дітей була забезпечена супроводженням автомобілю ДАІ. 

Всього влітку 2009 року за зазначеною програмою 100 дітей з багатодітних сімей були охоплені відпочинком, а повноцінне оздоровлення за визначеними оздоровчими стандартами було забезпечено тільки для 42 дітей пільгових категорій, з них:
- 20 дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, у тому числі вихованці дитячих будинків сімейного типу;
- 5 дітей-інвалідів; 
  - 15 дітей з багатодітних сімей; 
- 1 дитина загиблого військовослужбовця;
- 1 рідна дитина батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу, яка має статус дитини, постраждалої внаслідок аварії на ЧАЕС. 

Організація відпочинку та оздоровлення дітей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, проводиться окремо Міністерством надзвичайних ситуацій та Головним управлінням праці та соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2000 № 800 «Про затвердження Положення про організацію оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». 

До початку оздоровчого сезону до відділу у справах сім’ї та молоді було надано всього 138 заяв на оздоровлення 205 дітей. Оздоровчими послугами за рахунок коштів міського та обласного бюджетів було забезпечено 121 дитину.

100 дітей з багатодітних сімей, які отримали змогу відпочити з батьками, не входили до числа наданих заяв.

Таким чином, можна вважати, що фактичне скорочення фінансування міської програми оздоровлення на 50% скоротило кількість оздоровлених дітей міста також приблизно на 50%.

Головною проблемою у забезпеченні оздоровлення дітей є те, що фінансування оздоровчої кампанії на державному рівні охоплює невелику частку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, чисельність яких по країні збільшується. 

Практика розроблення та реалізації міських програм оздоровлення є доволі ефективною і дає змогу забезпечити суттєву підтримку соціально неспроможних сімей кожного регіону та врахувати місцеві особливості контингенту пільгових категорій дітей. 

Тенденції розвитку державної сімейної політики останнім часом ставлять за мету заохочування народження в родинах третьої дитини та більше. Таким чином збільшується кількість багатодітних сімей, які також першочергово потребують соціальної допомоги, особливо у випадку оздоровлення двох, трьох та більше дітей одночасно. Позитивним прикладом може бути надання фінансової допомоги для організації сімейного відпочинку, що впроваджується відділом у справах сім’ї та молоді вже восьмий рік. Кількість часу, проведеного батьками з дітьми, їх спільний відпочинок, до того ж, сприяють зміцненню сім’ї. Бажано не допустити скорочення асигнувань на цей вид відпочинку та оздоровлення.

Кожен рік зростає кількість дітей на диспансерному обліку за рахунок впливу постійно діючих факторів ризику, в тому числі стресових перевантажень у шкільному віці, що сприяє розвитку у дітей хронічних захворювань. 

В останню чергу путівки надаються талановитим та обдарованим дітям, категорія яких все ж таки визначається на державному рівні як пільгова. 

Дитина, яка власними здібностями виборює перемогу у різноманітних конкурсах та фестивалях, однозначно має право отримати відповідну винагороду у вигляді безкоштовного оздоровлення у заміському оздоровчому закладі, враховуючи доволі високу вартість путівок і неспроможність багатьох родин придбати їх за власні кошти. 

Таким чином, можна зробити висновок, що з кожним роком увага до проблем оздоровлення дітей повинна посилюватися в напрямку повного фінансового забезпечення оздоровчої кампанії, щорічного збільшення асигнувань та недопущення скорочення їх за фактом.








< Пред.   След. >

                                                   Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.

Мелітопольська міська рада © 2005-2021